בחירת דומיין, כלומר כתובת האתר, היא בעלת חשיבות רבה בתהליך קידום אתרים.
דומיין, או בעברית 'שם מתחם' הוא הכתובת של אתר האינטרנט והוא מורכב מאותיות ומספרים המייחדים את האתר, ושייכים רק לו. בחירת דומיין אשר מתאים וקשור לתחום בו עוסק העסק שלכם, או שמורכב משם העסק עצמו, הוא הדומיין המתאים והאפקטיבי ביותר, מאחר ושם זה הוא כרטיס העסק האינטרנטי שלכם וכך הוא יוטמע וייזכר אצל אנשי העסקים והלקוחות הפוטנציאליים עימם אתם חפצים ליצור קשרים. בחירת דומיין נכון מעבירה את המסר האופטימאלי לצורך משיכת קהל הלקוחות המתאים לכם.
יש להקפיד על בחירת דומיין בעל סיומת מתאימה לקהל הגולשים, כאשר אם מדובר בקהל לקוחות ישראליים, נבחר בסיומת co.il עבור הדומיין, ואם מדובר באתר אוניברסלי נוסיף בסיום את האותיות com.
מומלץ כי בחירת דומיין תכיל תכיל מעט אותיות כך שהשם יהיה קליט. בחירת דומיין מסורבל תקשה על הלקוחות ועל קהל היעד לזכור את שם המתחם הארוך וייתכן מאוד כי תאבדו עיסקאות רבות בדרך. בחירת דומיין באנגלית חשוב במיוחד שתהיה ממוקדת וקצרה ככל הניתן, כאשר שם הדומיין יהיה מילת המפתח הרלוונטית ובחשובה לכם ביותר, המתארת את העסק, משום שאז יהיה קידום מילת המפתח קל בהרבה, מאשר אם תבחרו בדומיין אחר. בחירת דומיין מוצלחת, נשענת גם על הסברה כי ישנם גולשים אשר משערים את שמות האתרים, ומנסים בדרך זו להיכנס ישירות אל תחומי העניין שלהם, תוך הקשת השם המשוער בשורת הכתובת.
בחירת דומיין ותיק תהיה תמיד טובה ומוצלחת יותר עבור תהליך קידום אתרים איכותי, מאחר ודומיינים ותיקים מקבלים בגוגל עדיפות על פני דומיינים חדשים, וזאת כל עוד על שמו של הדומיין הותיק לא נרשמו פעולות בלתי אתיות ועבודת קידום 'שחורה' ופסולה אשר בגללה קיבלו בעלי הדומיין עונשים מגוגל בעבר.
מאמר זה נכתב על ידי רונה-עורכת פורטל קידום אתרים .